پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی ایران خودرو

ایکوپرس

گفتگو و یادداشت

مشکل آلایندگی کلان‌شهرها با نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای بیابانی حل نمی‌شود

یکی از مشکلات اساسی سازمانهای تدوین کننده استانداردها این است که آرمانی فکر می کنند و آنها را تبدیل به قانون کرده و کاری به امکانات اجرایی کشور آنهم در شرایط تحریم های تحمیلی دشمن در چند سال گذشته که اکنون به یک جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل شده است ندارند.

تحليل يک استاد دانشگاه از شيوه مديريت در ايران خودرو

از ورشکستگی، تحریم و رکود تـا آشتـی بـا دنیــا

صحبت در مورد عملکرد یک مدیر بزرگ صنعتی، آن هم در حد بزرگترین خودروساز کشور و البته اگر اشتباه نکنیم خاورمیانه، کاری بس دشوار است. چنین عملکردی نشات گرفته از عملکرد تمامی پرسنل آن جاست، اما در سطح یک گروه صنعتی با حدود پنجاه هزار نفر پرسنل مستقیم و غیرمستقیم در این گروه و با بیش از شصت، هفتاد شرکت بزرگ و کوچک زیرمجموعه، این شخص اول سازمان و رهبر آن است که مسیر حرکت سازمان و بهرهوری در آن را تعیین می کند.

گفت و گو با اميد رستميان، قهرمان درگ

هيجان در پيست، آرامش در خيابان

مسابقه های درگ از جمله جذابترین رقابت های اتومبیل رانی است و در ایران نیز حضور بسیاری از خودروهای تیونینگ شده و یا سوپراسپرت، این مسابقه را جذاب و دیدنی می کند. بوستان ولایت تنها پیست ۴۰۰متر مناسب درگ در تهران، روز 10 شهریورماه، با حضور خودروهای تیون شده شاهد برگزاری مسابقه ای تماشایی بود. این مسابقه در کلاس بندی های مختلفی از جمله ۲۰۶ و چهار سیلندر و آزاد تک و یا دو دیفرانسیل برگزار شد که در کلاس چهار سیلندر امید رستمیان از همکاران شاغل در ایران خودرو مقام نخست را کسب کرد.

دکتر سيد حسن موسوي چلک، رييس انجمن مددکاري اجتماعي ايران:

در خيابان تعارف فراموش مي شود

مددکاری اجتماعی را دوست دارم و اگر دوباره می خواستم شغلی انتخاب کنم، باز مددکاری اجتماعی را انتخاب می کردم. واقعا حس خوبی است که آدم بتواند به دیگران کمک کند. من از مددکاری اجتماعی انرژی می گیرم. اینها بخشی از گفته های دکتر سید حسن موسوی چلک است که خواندنش خالی از لطف نیست.

بررسي اختراع سوپاپ استوانه اي پيشرانه خودرو

سوپاپ استوانه اي

برای ورود سوخت به سیلندر هنگام مکش و برای خروج دود از سیلندر هنگام تخلیه، به سوپاپ نیاز داریم. در پیشرانه های رایج، سوپاپ قطعهای قارچی شکل و بیشتر شبیه گوشت کوب است. سوپاپ از مهم ترین بخش های پیشرانه است چرا که در ساخت آن به دقت زیادی نیاز است و اگر تلرانس ها و شکل هندسی سوپاپ صحیح نباشد، یقینا پیشرانه با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

۱